Arktyczna pustynia norweskiego Svalbard i fiordy
Spitsbergen – w języku niderlandzkim – spits oznacza szpiczasty, a bergen oznacza góry. Został tak nazwany w 1596 roku przez holenderskiego badacza Arktyki Willema Barentsza. Norweska nazwa to Svalbard.
Otoczona trzema morzami – Morzem Norweskim, Morzem Grenlandzkim i Oceanem Arktycznym – Spitsbergen jest największą i jedyną na stałe zaludnioną wyspą archipelagu Svalbard w północnej Norwegii.
Spitsbergen jest zdecydowanie największym obszarem dzikiej przyrody w Europie i urzeka malowniczą scenerią natury nietkniętej przez człowieka.
Codzienne planowane są zejścia na ląd przy użyciu specjalnych motorowych pontonów (zodiaków). Ponadto odbywają się sesje wykładów i prelekcji na tematy przyrodnicze i historyczne. Wieczory spędzamy na ciekawych pogawędkach przy szklaneczce ulubionych napojów.
Ramowy program
DZIEŃ 1
LONGYEARBYEN - ISFJORDEN
Longyearbyen - centrum administracyjne Spitsbergenu, największej wyspy w Archipelagu Svalbard.
Zapraszamy na spacer po tym dawnym górniczym miasteczku. Można odwiedzić kościół parafialny i Muzeum Polarne. Choć okolica wydaje się surowa, można tu zobaczyć ponad sto gatunków roślin. Wczesnym wieczorem statek wypływa w rejs z Isfjorden, co po norwesku oznacza lodowy fjord.
DZIEŃ 2
REJS DO RAUDFJORDEN
Podczas rejsu do Raudfjorden, na północnym wybrzeżu Spitsbergenu, będzie można podziwiać rozległy, malowniczy fiord pokryty lodowcami – można tu obserwować foki obrączkowane i wąsate, ptaki nadmorskie, a przy odrobinie szczęścia nawet polujące na foki niedźwiedzie polarne.
DZIEŃ 3
LIEFDEFJORDEN I LODOWIEC MONAKO
Jeśli warunki do żeglugi będą sprzyjające, popłyniemy do Liefdefjorden, by z oddali ujrzeć ściany stromego, masywnego lodowca Monako. Wody przed lodowcem są ulubionym miejscem żerowania fok. Można tu także spotkać niedźwiedzie polarne, a jeśli szczęście będzie sprzyjać – wieloryby karłowate. Jeśli warunki lodowe uniemożliwiają żeglowanie tutaj na początku sezonu, można zastosować alternatywną trasę wzdłuż zachodniego wybrzeża Spitsbergenu.
Uczestników rejsu zawsze zadziwia rozmaitość krajobrazu – od płaskiej równiny do czerwonych skał, powstałych 350 mln lat temu.
DZIEŃ 4
CIEŚNINA HINLOPEN – MALOWNICZE KLIFY I RENIFERY
Dziś popłyniemy do Cieśniny Hinlopen, będącej ostoją fok brodatych, fok obrączkowanych i niedźwiedzi polarnych. Wypatrujmy także płetwali błękitnych. Podczas rejsu zodiakami wśród kry lodowej Lomfjordshalvoya, można podziwiać ptasie siedliska na klifach Alkefjellet z tysiącami nurzyków Brünnicha. Po wschodniej stronie Cieśniny Hinlopen, podejmiemy próbę zejścia na ląd w Nordaustlandet. Można tu spotkać renifery, gęsi różowe i morsy.
DZIEŃ 5
SIEDEM WYSP
Przepłyniemy na najbardziej na północ wysunięty punkt od Nordaustlandet – Siedem Wysp. To zaledwie 870 km od bieguna północnego. To bardzo dobra okazja, aby ujrzeć niedźwiedzie polarne, więc zacumujemy na kilka godzin, w oczekiwaniu na to niezwykłe spotkanie.
DZIEŃ 6
WIELORYBY I LODOWIEC KRÓLEWSKI
Podążając trasą na zachód, bacznie obserwujmy okolicę, by uchwycić niedźwiedzie polarne i wieloryby grenlandzkie. Około 40 mil morskich na zachód od Spitsbergenu, pożeglujemy po krawędzi szelfu kontynentalnego. Tutaj finwale żerują latem w strefach upwellingu (gdzie zimna, bogata w składniki odżywcze woda wypływa spod powierzchni morza). Przy ujściu Kongsfjorden istnieje duża szansa spotkania wielorybów karłowatych.
Kongsfjorden, w tzw. Królewskej Zatoce to największy fiord na północno - zachodnim wybrzeżu Spitsbergenu. Obok tundrowych równin wznoszą się szczyty pokryte lodowcami schodzącymi do oceanu. Na końcu fiordu zobaczymy Lodowiec Królewski (Kongsbreen), z którego wystają trzy nunataki – Nora, Svea i Dana (wystające z lodowca skały magmowe). Nazwa nunatak pochodzi z języka Eskimosów i oznacza „czarna skała”.
DZIEŃ 7
RENIFERY NA HORYZONCIE
Następnym przystankiem na trasie rejsu jest Forlandsundet. Alternatywnie kapitan może wyznaczyć kierunek do fiordu St. Johns lub na południe do ujścia Isfjorden, z przystankiem w Alkhornet.
Na klifach gniazdują ptaki morskie – w miejscach pod klifami można spotkać lisy, czyhające na wypadłe z gniazd jaja i pisklęta.
Na horyzoncie wypatrujmy pasących się reniferów.
Przypłynięcie do Longyearbyen późno w nocy.
DZIEŃ 8
ZAKOŃCZENIE REJSU
Każda przygoda, nawet ta najwspanialsza, musi się kiedyś skończyć. Zabierzmy wspaniałe wspomnienia z rejsu i planujemy kolejne podróże!
Typy kabin
TWIN Porthole – kabina 2-osobowa standard (kod PSS)
Małe, okrągłe okno
2 łóżka
Prywatny prysznic z suszarką do włosów i toaleta
Biurko i krzesło
TV, telefon i WiFi
Sejf
TWIN deluxe – kabina 2-osobowa deluxe (kod PD2)
To kabiny narożne i bardziej przestronne niż kabiny standardowe.
2 okna
2 łóżka
Prywatny prysznic z suszarką do włosów i toaleta
Biurko i krzesło
TV, telefon i WiFi
Sejf
DBL superior - kabina 2-osobowa superior (kod PKS)
2 okna
1 podwójne łóżko
1 rozkładana sofa
Prywatny prysznic z suszarką do włosów i toaleta
Biurko i krzesło
TV, telefon i WiFi
Sejf
Mała Lodówka
Ekspres do kawy i herbaty
Przestronna
CENA ZAWIERA
• Rejs statkiem Plancius zgodnie z programem,
• Wycieczki specjalnymi pontonami Zodiakami,
• Zakwaterowanie na statku 7 noclegów,
• Podczas rejsu pełne wyżywienie, z napojów wliczona kawa i herbata,
• Usługi profesjonalnych, anglojęzycznych przewodników i załogi na statku,
• Materiały dydaktyczne, profesjonalne wykłady prowadzone przez załogę,
• Buty - kalosze oraz śniegowce,
• Ubezpieczenie UNIQA Świat Multitravel + CP (choroby przewlekłe) do 100% KL + AS (amatorskie uprawianie sportu) - KL 250 000 EURO, NNW - 4 000 EURO, BAGAŻ - 400 EURO, OC 50 000 EURO, OC sportowa 10 000 EURO, sprzęt sportowy 500 EURO
• Doradztwo w zakresie przygotowań do rejsu, załatwianie formalności związanych z zapisem na rejs,
CENA NIE ZAWIERA
• Biletu lotniczego Polska-Longyearbyen-Polska (pośredniczymy w sprzedaży),
• Napiwków (ok. 6 USD/os./dzień),
• Napojów do posiłków (prócz kawy i herbaty),
• Wydatków własnych,
• Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji 3,2% (możliwy zakup w ciągu 24h od dnia zakupu oferty),
• Ewentualnego noclegu przed zaokrętowaniem w Longyearbyen,
• Transferów do/z portu (wycena na zapytanie),
• Obligatoryjnej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny TFG 7 zł/os.,
• Obligatoryjnej składki na Turystyczny Fundusz Pomocowy TFP w wysokości 7 zł/os.
Uwagi
1. Sugerujemy dokonać rezerwacji z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – liczba kabin jest ograniczona.
2. Na zapytanie możliwość zakwaterowania w kabinach 2-, 3- i 4-osobowych z uczestnikami zgłaszanymi spoza naszego biura (tzw. dokwaterowanie).
3. Na życzenie Klienta możliwość rezerwacji tylko samego rejsu i zorganizowanie przelotu we własnym zakresie.
4. Możliwa jest płatność za rejs w walucie EUR na nasze konto do wpłat w walucie EUR. Przeliczenie z PLN na EUR – na życzenie Klienta.
5. Zaliczka przy rezerwacji = koszt przelotu + 50 % kosztu świadczeń. Pozostała kwota na 90 dni przed wylotem.
6. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami (Ustawy o obywatelstwie polskim), przy przekraczaniu polskiej granicy państwowej przez obywateli Polski posiadających podwójne obywatelstwo, podczas kontroli granicznej obowiązuje wymóg okazania polskiego dokumentu paszportowego.
7. Program jest ramowy – jeśli warunki pogodowe lub ruchy mas lodu będą tego wymagały, plan może ulec modyfikacji. Priorytetem jest bezpieczeństwo uczestników i jest to podstawa do podejmowania wszelkich decyzji.
Gwarancja niezmienności ceny
• Istnieje możliwość zakupu Gwarancji Niezmienności Ceny, kwota zależna jest od kosztu imprezy (na osobę).
• Gwarancja oznacza, że cena zarezerwowanej imprezy turystycznej nie ulegnie zmianie do dnia wyjazdu (dotyczy wzrostu kursu walut).
• Gwarancja nie dotyczy sytuacji zmian w rezerwacji na życzenie klienta, które skutkują zmianą ceny świadczeń na umowie.
• Informację o zakupie Gwarancji Niezmienności Ceny należy zgłosić i opłacić maksymalnie w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy.
Do 3500 zł/osoba - 100 zł/osoba
Od 3501 do 6000 zł/osoba - 150 zł/osoba
Od 6001 do 9000 zł/osoba - 230 zł/osoba
Powyżej 9000 zł/osoba - 300 zł/osoba